مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 17:152023-08-28فرهنگي

بوعلی سینا در کتابخانه های همدان شفا را نوشت


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: حکیم ابن سینا از کتاب های کتابخانه های همدان در تالیفات خود بهره برده از جمله گفته اند وی کتاب منطق شفاء را در سرای علویان نوشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان؛ عاطفه زارعی در ویژه برنامه شب شعر و بزرگداشت مقام پزشک از بخارا تا هگمتانه ، که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان  برگزار شد اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت بوعلی و مقام پزشکی گرد هم آمدیم تا  بازاندیشی، بازنگری و بازخوانی بوعلی سینا، شخصیت پرآوازه بین المللی  را با حضور نویسندگان و شاعران همدانی داشته باشیم.

  وی افزود: ملک همدان، همواره گهواره مردان و زنانی بوده که چون خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی در آن متولد شدند و راهی نو به جهان نشان دادند و یا چون بوعلی سینا جذب آن شدند تا در دامن دانش پرورش و شفا به دنیا دهند به عبارت دیگر مردان و زنان پایتخت تاریخ و تمدن ایران همواره و در هر عصری سخن ها برای گفتن داشته و دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه این شکوه همواره در طول تاریخ ادامه داشته است تصریح کرد: مردان و زنان این دیار برگ های زرین فراوان به تاریخش بخشیدند چون هشت هزار برگ طلایی درخشان که بر تارک تاریخ این دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوعلی سینا در کتابخانه های همدان شفا را نوشت

بوعلی سینا در کتابخانه های همدان شفا را نوشت