مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-12اقتصادي

هدررفت واقعی آب شرب کشور 15.7 درصد است


سخنگوی صنعت آب فاضلاب کشور با بیان اینکه سالانه 300 کیلومتر از خطوط آبرسانی در شبکه آب و فاضلاب کشور اصلاح و نوسازی می شود، افزود: میزان واقعی هدر رفت آب ناشی از فرسودگی شبکه آبرسانی 15.

- سخنگوی صنعت آب فاضلاب کشور با بیان اینکه سالانه 300 کیلومتر از خطوط آبرسانی در شبکه آب و فاضلاب کشور اصلاح و نوسازی می شود، افزود: میزان واقعی هدر رفت آب ناشی از فرسودگی شبکه آبرسانی 15.

7 درصد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هاشم امینی با اشاره به مفهوم آب بدون درآمد در صنعت آب و فاضلاب کشور و میزان واقعی هدر رفت آب در شبکه های آب شرب کشور گفت: در صنعت آب و فاضلاب اصطلاحی تحت عنوان آب بدون درآمد داریم که معنای آن آب قابل شرب و تصفیه شده ای است که استحصال می شود، اما بابت آن پولی به صنعت آب و فاضلاب کشور پرداخت نمی شود.

وی در ادامه افزود: از آب بدون در آمد در جامعه به عنوان اتلاف آب شرب یاد می شود که اصطلاح دقیقی نیست و آب بدون درآمد که در کل 31.

4 درصد است شامل سه بخش هدر رفت واقعی، هدر رفت ظاهری و مصارف غیرمجاز می شود.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور در توضیح این موضوعات بیان کرد: به صورت بخشی از آب شربی که در شبکه های آبرسانی وجود دارد به واسطه فرسودگی شبکه و یا حوادث از دسترس خارج می شود که رقم کلی آن 15.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدررفت واقعی آب شرب کشور 15.7 درصد است

هدررفت واقعی آب شرب کشور 15.7 درصد است