مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 05:552023-09-11دانش

دست خالی دانشگاه های بزرگ کشور در پذیرش بدون آزمون


بررسی وضعیت ظرفیت پذیرش در دانشگاه های کشور در سال تحصیلی جدید نشان می دهد 83 درصد ظرفیت بدون آزمون ها همچنان خالی مانده است و دانشگاه های بزرگ در پذیرش بدون آزمون سهم بسیار ناچیزی دارند.

- خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: کنکور در 5 دهه ای که از عمر آن می گذرد هیچگاه محبوب نبوده است و همواره داوطلبان ورود به دانشگاه از آن به عنوان سد یاد کرده اند با این حال بررسی وضعیت انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور با دو گزینه بدون آزمون و با کنکور نشان می دهد همچنان ترجیح داوطلبان این است که رشته های با آزمون را انتخاب کنند.

بررسی وضعیت ظرفیت پذیرش در دانشگاه های کشور برای سال تحصیلی 1403 - 1402 نشان می دهد که برخلاف اینکه گفته می شود برای رشته های موجود در نظام آموزش عالی مسائلی مانند شغل و آمایش سرزمین مدنظر است اما همچنان کمترین ظرفیت به دوره های روزانه (آموزش رایگان) اختصاص دارد و بیشترین ظرفیت مربوط به دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی ها است.

ضمن اینکه تناسبی میان رشته های مورد نیاز کشور نیز در ظرفیت های دانشگاهی در پذیرش با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد.

از سویی مسئولان آموزش عالی برای کم کردن بار روانی کنکور بر این موضوع تاکید می کنند که 85 درصد ظرفیت های دانشگاه ها بدون آزمون است و تمامی افراد می توانند صرفاً با ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست خالی دانشگاه های بزرگ کشور در پذیرش بدون آزمون

دست خالی دانشگاه های بزرگ کشور در پذیرش بدون آزمون