مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-04پزشكي

عوارض خطرناک مصرف بیش از حد ویتامین ها


دارو مثل شمشیر دولبه است.

هم می تواند حال فرد را خوب کند و هم می تواند برای بدن خطرناک و مضر باشد.

وقتی دارویی را خودسرانه و بدون تجویز پزشک و بدون این که کارآیی آن را بدانیم، - جی پلاس، همشهری آنلاین نوشت: این یک واقعیت است که ما ایرانی ها عادت داریم تا احساس خستگی و بی حالی و خواب آلودگی و درد کردیم، هر دارویی را خودسرانه مصرف کنیم و حتی آنها را به دوستان و اعضای خانواده هم سفارش و تجویز کنیم.

از مکمل ها گرفته تا ویتامین های گروه ب و ویتامین سی و امگا3 و ویتامین دی و آمپول نوروبیون و حتی داروهای اعصاب و روان که روانپزشک ها همواره هشدار می دهند که مصرف خودسرانه آنها می تواند آسیب های غیر قابل جبرانی به جسم و روان فرد برساند.

در اکثر دورهمی های خانوادگی و محافل دوستانه و سر سفره شام و سر میز غذا همیشه یک نفر هست که خود را متخصص تمام شاخه های پزشکی بداند و ما را قانع کند که نیازی نیست به پزشک مراجعه کنیم و اگر فلان دارو را مصرف کنیم، فلان درد و مشکل ما برطرف خواهد شد.

حتی در دوره اوج کرونا، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و مسکن ها افزایش پیدا کرده بود و پزشکان مدام نسبت به مصرف بدون مجوز آنها هشدار می دادند.

در هر خانه ای، یک داروخانه ای هست درِ یخچال و کشوی کابینتِ هر خانوده ایرانی را که باز کنید، حتما یک داروخانه پیدا می کنید که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض خطرناک مصرف بیش از حد ویتامین ها

عوارض خطرناک مصرف بیش از حد ویتامین ها