مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-11پزشكي

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا


معمولا موج شیوع آنفلوآنزا در ایران از اواسط مهر ماه آغاز میشود و ممکن است حتی چندین موج دیگر نیز تا پایان سال تکرار شود.

- پیام طبرسی متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه هر چه به فصل سرما و روزهای سرد سال نزدیک میشویم، عفونتهای تنفسی رو به افزایش میگذارد و بیشتر می شود، افزود: عفونتهای تنفسی از یک سرماخوردگی ساده شروع می شود ولی میتواند به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل شود این در شرایطی است که بسیاری از این عفونت ها قابل پیشگیری خواهند بود.

  استاد بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: اگرچه بیماری ذات الریه یا پنوموکوک واکسن دارد و برای افراد در معرض خطر کمک کننده است ولی هر سال مواردی از شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفولانزا را نیز شاهد هستیم.

  طبرسی افزود: برای پیشگیری از بیماری ذات الریه دو نوع واکسن 23 ظرفیتی و 13ظرفیتی وجود دارد که توصیه میشود افراد در معرض خطر ابتدا سیزده ظرفیتی را تزریق و بعد از هشت هفته، واکسن بیست و سه ظرفیتی را تزریق کنند.

  وی بابیان اینکه آنفولانزا نیز واکسن موثر و بسیار کمک کننده دارد و می تواند در جلوگیری از مرگ ومیر و بستری افراد نقش خوبی داشته باشد، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفولانزا برای افراد در معرض خطر، سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا

زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا