مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 16:402023-09-10پزشكي

توصیه های یک روانشناس برای پیشگیری از افسردگی


انسان تنها موجودی است که قدرت انتخاب، تکلم، تفکر و تعقل دارد.

از این رو زندگی شایسته و بایسته کاملی بر پیکره انسانیت است.

انسانیتی که افسردگی، - دل مردگی و ناامیدی، ریشه در ذات وی و گریز از این واقعیت، نیازمند افراد مصمم، عالم به علم روز و از همه مهم تر قبول دوره زمانی ای که در آن زندگی می کنیم، است.

شیرین کریمی، روان درمان و کارشناس روانکاوی در مورد خودکشی و آنچه موجب این پدیده می شود، می گوید:با توجه به آمار بالای خودکشی و روند فزاینده آن در جهان، سازمان بهداشت جهانی و انجمن بین المللی پیشگیری از خودکشی، روز 10 سپتامبر، برابر با 19 شهریور را به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نامگذاری کرده است.

آنچه باعث این نامگذاری و به طور کلی ابراز نگرانی نسبت به این پدیده گشته، توجه به افزایش بیکاری، فشارهای مالی و بحران های اقتصادی و همچنین بروز انواع اختلالات روانی از جمله اضطراب، افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، احتمال خودکشی در افراد است و از طرف دیگر آمارهایی که از سوی سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان های بهداشتی کشورها منتشر می شود، نگرانی جهانی از میزان خودکشی جوانان و نوجوانان را افزایش داده است.

کریمی می گوید: طبق آمار جهانی سالانه 20 تا 60 میلیون نفر در جهان دست به خودکشی می زنند، اما تنها یک میلیون نفر از آنها در اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های یک روانشناس برای پیشگیری از افسردگی

توصیه های یک روانشناس برای پیشگیری از افسردگی