مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-19بين الملل

بغداد: اجازه تعدی از خاک عراق به ایران را نمی دهیم


وزیر خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد که بغداد اجازه تعدی به جمهوری اسلامی ایران و همسایگان از خاک این کشور را نخواهد داد.

- وزیر خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد که بغداد اجازه تعدی به جمهوری اسلامی ایران و همسایگان از خاک این کشور را نخواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فواد حسین معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی در حاشیه هفتاد و هشتمین دور از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره پایان مهلت ایران برای انتقال گروه های تروریستی از مرز دو کشور اظهار کرد: ما به قانون اساسی عراق پایبند هستیم و طبق آن هیچ سازمان یا گروهی حق استفاده از خاک کشور برای حمله به کشورهای همسایه و ایران را ندارد.

فواد حسین افزود: ما نیز در چارچوب قانون اساسی با این گروه های مسلح (تروریستی) مبارزه می کنیم و خوشبختانه با گفت وگوی مثبتی که با طرف ایرانی داشتیم، توانستیم حملات را متوقف کنیم.

وی با اشاره به دیدارهایش با مقامات ایران در سفر اخیرش به در تهران گفت: چند روز پیش در تهران بودم و دیدارهای طولانی و پرباری با همتای خود و رییس جمهوری اسلامی ایران داشتم.

قرارداد امنیتی میان تهران و بغداد وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد: اجازه تعدی از خاک عراق به ایران را نمی دهیم

بغداد: اجازه تعدی از خاک عراق به ایران را نمی دهیم