مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-13بين الملل

موضع یکسان ریاض و پاریس درباره لبنان/کمیته پنج جانبه در نیویورک تشکیل جلسه می دهد


منابع مطلع از برگزاری نشست کمیته پنج جانبه امور لبنان طی سه شنبه هفته آینده در نیویورک با هدف تصمیم گیری درباره بحران انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور خبر داده اند.

- منابع مطلع از برگزاری نشست کمیته پنج جانبه امور لبنان طی سه شنبه هفته آینده در نیویورک با هدف تصمیم گیری درباره بحران انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الجمهوریه لبنان در این باره اعلام کرد که کمیته پنج جانبه امور لبنان (متشکل از مصر، فرانسه، قطر، عربستان و آمریکا) سه شنبه هفته آینده جلسه ای را در نیویورک برگزار می کند.

طبق این گزارش، این نشست با هدف تصمیم گیری درباره وضعیت لبنان و به ویژه موضوع انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور برگزار خواهد شد.

در همین راستا، روزنامه الاخبار نیز اعلام کرد که علاوه بر سفر ژان ایو لودریان، فرستاده امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه به لبنان در راستای تشویق لبنانی ها به گفت وگو برای انتخاب رییس جمهور، نزار العلولا، مشاور دربار پادشاهی عربستان سعودی و ولید بخاری، سفیر ریاض در بیروت اخیرا در پاریس با چند چهره لبنانی ازجمله دو نماینده پارلمان این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

این منابع درباره جزییات این دیدارها اعلام کردند: موضع عربستان و موضع فرانسه یکی شده است و حل و فصل بحران انتخاب رییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع یکسان ریاض و پاریس درباره لبنان/کمیته پنج جانبه در نیویورک تشکیل جلسه می دهد

موضع یکسان ریاض و پاریس درباره لبنان/کمیته پنج جانبه در نیویورک تشکیل جلسه می دهد