مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 14:002023-08-31اقتصادي

بنگاه های بزرگ اقتصادی سهم عمده مالیات کشور را پرداخت کنند


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: باید در کشور سهم عمده مالیات بر دوش بنگاه های اقتصادی بزرگ در همه حوزه ها باشد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، سید محمدهادی سبحانیان ظهر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: یکی از مولفه های که باعث ایجاد معضلاتی کشور شده تورم مزمنی بود که دهه 90 در کشور به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی این تورم، کسری بودجه بود که دولت ها با اتکا به منابع بانکی جبران می کردند افزود: در دولت سیزدهم سهم مالیات در تامین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته و این کمک می کند تا تورم کاهش یافته و در از بین بردن بی عدالتی موثر باشد.

رییس کل سازمان مالیاتی کشور با بیان اینکه اراده دولت بر این است که با گذر از اخذ مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی داده و سامانه محور به حل این مساله کمک شود تصریح کرد: اگرچه این مهم نیازمند آگاه سازی و اطلاع رسانی بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه اگر این گذر رخ دهد، بی عدالتی برطرف می شود ادامه داد: عزم دولت بر این است که این اتفاق رخ دهد و مالیات ها بر اساس داده ها و سامانه ها اخذ شود.

سبحانیان با بیان اینکه باید از بنگاه های بزرگ اقتصادی مالیات اخذ شود خاطرنشان کرد: در همه دنیا 80 درصد مالیات از شرکت های بزرگ گرفته می شود در حالی که ما 150 هزار میلیارد تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنگاه های بزرگ اقتصادی سهم عمده مالیات کشور را پرداخت کنند

بنگاه های بزرگ اقتصادی سهم عمده مالیات کشور را پرداخت کنند