مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 14:352023-09-11اقتصادي

بیش از 8 هزار هکتار از مزارع تایباد زیر کشت زعفران رفت


امسال سطح 8 هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت زعفران رفته است.

- جواد اعتضادی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: امسال 8 هزار و 600 هکتار از کشتزارهای تایباد به کشت زعفران اختصاص یافته است که این سطح در سال گذشته 8 هزار و 200 هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در سال گذشته 39 تن زعفران در این شهرستان تولید شد که امسال پیش بینی می شود با کاهش حدود 50 درصدی، این عملکرد تولید به 18 تن برسد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت زعفران در سال جاری، سطح زیر کشت این محصول افزایش یافته است؛ اما به علت سرمای پارسال و خشکسالی امسال، عملکرد تولید آن کاهش خواهد داشت.

اعتضادی بیان کرد: عمده فروش و دادوستد محصول زعفران توسط واسطه گران انجام می شود و متاسفانه تشکل ها نقش چندانی در این حوزه ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: کشت دانه تسبیحی که در چند سال اخیر رواج یافته است در کنار اجرای سامانه های نوین آبیاری، باعث کاهش هزینه های کشت، پایداری مزارع، کاهش عوامل خسارت زا، صرفه جویی آبی و افزایش تولید در واحد سطح خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: خرید توافقی زعفران در برخی سال ها با توجه به وضعیت بازار و ایجاد تعادل در قیمت ها توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 8 هزار هکتار از مزارع تایباد زیر کشت زعفران رفت

بیش از 8 هزار هکتار از مزارع تایباد زیر کشت زعفران رفت