مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 01:452023-08-22سياسي

چرا به نظر دانش آموزان برخی محتوای درسی مفید نیست؟


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تشریح دلایل کاربردی نبودن برخی دروس برای دانش آموزان پرداخت و گفت: متأسفانه در آموزش و پرورش دروس درجه یک و درجه 2 داریم.

- حجت الاسلام والمسلمین علی لطیفی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چرا به نظر دانش آموزان برخی محتوای درسی مفید نیست؟ ، اظهار کرد: این نکته خیلی مهمی است و واقعا مطالبه واقعی است.

وی با بیان اینکه اول باید بفهمیم چرا چنین اتفاقی می افتد و چنین پرسش و مسأله ای شکل می گیرد، افزود: می توان از جهات مختلف به این مسأله پرداخت.

بنده چند جهت را می خواهم اشاره کنم.

  * برنامه درسی باید یک مقدار انعطاف داشته باشد حجت الاسلام والمسلمین لطیفی ادامه داد: جهت اول اینکه، واقعا ما در طراحی چارچوب برنامه درسی باید یک میزان از انعطاف را وارد کنیم که اکنون این انعطاف را برنامه ما ندارد؛ ساختار دوره های تحصیلی و ساختار دروس خیلی بسته است و نیازمند انعطاف است؛ البته در برنامه درسی ملی و اسناد تحولی، چنین چیزی پیش بینی شده است ولی واقعیت این است که محقق کردن این پیش بینی با توجه به ملاحظات اجرایی و عملیاتی خیلی دشوار است و ما در حال تدبیر و بررسی برای این قضیه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به نظر دانش آموزان برخی محتوای درسی مفید نیست؟

چرا به نظر دانش آموزان برخی محتوای درسی مفید نیست؟