مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 21:202023-09-08بين الملل

ارتش بورکینافاسو وارد نیجر شد


شورای نظامی بورکینافاسو که پیشتر حمایت خود را از نیجر در برابر هر گونه حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) اعلام کرده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، رسانه های بورکینافاسو، امروز (جمعه)، فاش کردند شماری از نیروهای ارتش این کشور برای انجام تمرینات مبارزه با تروریسم به نیجر اعزام شده اند.

براساس گزارش وبگاه بورکینا24 ، شورای نظامی بورکینافاسو طرحی را تصویب کرده که براساس آن، اجازه ارسال نیروهای نظامی به جمهوری نیجر داده می شود.

کاسوم کولیبالی وزیر دفاع بورکینافاسو در این خصوص گفت: ارسال نیروهای نظامی به نیجر، می تواند عملیات های مبارزه با تروریسم را تقویت کند.

امنیت نیجر ارتباط تنگاتنگی با امنیت بورکینافاسو دارد .

نیروهای ارتش بورکینافاسو در حالی به نیجر اعزام شده اند که کشور بورکینافاسو و مالی پیشتر در بیانیه ای مشترک به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس) درباره تبعات حمله نظامی به نیجر هشداد داده بودند و تاکید کرده بودند هر گونه مداخله نظامی در نیجر به معنای اعلام جنگ علیه آن ها خواهد بود.

 بورکینافاسو و مالی که مانند نیجر توسط یک شورای نظامی اداره می شوند، در راستای حمایت از شورای نظامی نیجر در برابر کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا به نیامی -پایتخت نیجر- جنگنده فرستاده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش بورکینافاسو وارد نیجر شد

ارتش بورکینافاسو وارد نیجر شد