مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-20بين الملل

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان


رییس بخش پروژه های برق ترانس افغان وزارت انرژی ترکمنستان و سرپرست وزارت انرژی و منابع آب دولت طالبان اجرای پروژه انتقال برق تاپ (ترکمنمستان-افغانستان-پاکستان) را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراد عارتق اف رییس بخش پروژه های برق ترانس افغان وزارت انرژی ترکمنستان با ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و منابع آب دولت طالبان دیدار کرد.

در جریان این دیدار که در خاک افغانستان برگزار شد، مسائل پروژه انتقال برق تاپ (ترکمنستان-افغانستان-پاکستان) مورد بحث و بررسی دو طرف قرار گرفت.

در این دیدار مسائل مربوط به نوسازی پست برق نورالجهاد ، واقع در هرات مطرح و بر لزوم برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی پروژه تاپ با هدف تکمیل سریع آن تاکید شد.

طرف ترکمن از پیشنهاد سازماندهی نشست سه جانبه حمایت و سرپرست وزارت انرژی و منابع آب افغانستان را در مورد ادامه همکاری در این راستا، حمایت کرد.

در بخش دیگری همچنین مسائل صادرات برق ترکمنستان به افغانستان در سال 2024 میلادی بررسی و اظهار شد که راه اندازی یک پست برق جدید در هرات، امکان افزایش انتقال برق ترکمنستان به افغانستان را از 70 به 110 میگاوات فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان

«تاپ» محور دیدار مقامات ترکمنستان و افغانستان