مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 06:402023-09-11اقتصادي

سد جنجالی اتیوپی با وجود مخالفت مصر و سودان آبگیری شد


پروژه سد رنسانس اتیوپی تکمیل و مخزن اصلی این سد به طور کامل آبگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیوعرب، اتیوپی می گوید که مخزن پروژه سد مورد مناقشه رنسانس را تکمیل کرده و این مخزن به طور کامل آبگیری شده است.

اتیوپی سد بزرگ 4 میلیارد دلاری رنسانس را برای تقویت توسعه اقتصادی خود ضروری می داند، اما مصر و سودان این پروژه را تهدیدی جدی برای منابع آب حیاتی خود عنوان کرده اند.

اتیوپی همچنین سد بزرگ رنسانس را محور اصلی تلاش خود برای تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده انرژی آفریقا می داند و روز یکشنبه اعلام کرد که فاز چهارم و نهایی پر کردن مخزن نیروگاه برق آبی بزرگ برنامه ریزی شده خود در نیل آبی را تکمیل کرده است، پروژه ای که مصر و سودان مدت ها با آن مخالفت کرده بودند.

ساخت سد بزرگ رنسانس اتیوپی (GERD) به ارزش 4 میلیارد دلار در سال 2011 آغاز شد و اتیوپی این پروژه را برای تقویت توسعه اقتصادی خود آغاز کرد.

مصر و سودان، با این حال، این پروژه را تهدیدی جدی برای منابع آب حیاتی خود می دانند که ممکن است دسترسی به آب در مصر و سودان را با چالش جدی روبرو کند.

دفتر نخست وزیر اتیوپی، ابی احمد ، در رسانه اجتماعی اکس که قبلاً توییتر نامیده می شد، نوشت: پر کردن چهارمین مخزن سد بزرگ رنسانس اتیوپی را به همه تبریک می گویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد جنجالی اتیوپی با وجود مخالفت مصر و سودان آبگیری شد

سد جنجالی اتیوپی با وجود مخالفت مصر و سودان آبگیری شد