مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 19:552023-09-06اقتصادي

وقوع 19 ریزگرد و گرد و غبار در شمال گنبدکاووس


رییس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس گفت: در پنج ماه اول امسال در نوار مرزی و شمال گنبدکاووس وجود 19 بار گرد و غبار و ریزگرد را تجربه و مشاهده کرده است.

- منصور فرشاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهارکرد: وجود پدیده گرد و غبار و ریزگرد در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در گنبدکاووس و نوارشمالی و بخش مرزی افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در این مدت گنبدکاووس دو بار و نوارمرزی گنبدکاووس 10 بار، پدیده گرد و غبار و ریزگرد را تجربه کرده که این پدیده در پنج ماه اول امسال در گنبدکاووس 6 بار و در اینچه برون 19 بار به وقوع پیوسته است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این پدیده در سال گذشته در همین مدت در مراوه تپه 15 بار و امسال در همین مدت 26 بار به وقوع پیوسته که گسترش و افزایش این پدیده علاوه بر وجود صحرای قره قوم ترکمنستان در نزدیکی مرز گنبدکاووس و اینچه برون به دلیل کمبود بارش و خشک بودن لایه خاک است.

وی در مورد پیش بینی وضعیت هوا در چند روز آینده بیان کرد: از عصر پنج شنبه موج بارشی و مرطوب وارد استان خواهد شد و با وارد شدن این موج شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود که اوج این بارش ها در روز یکشنبه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع 19 ریزگرد و گرد و غبار در شمال گنبدکاووس

وقوع 19 ریزگرد و گرد و غبار در شمال گنبدکاووس