مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 06:502023-09-10اقتصادي

کشت به صرفه بادام در اراضی شیب دار لرستان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به قیمت بادام در بازار توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار کشت این محصول کاملا از لحاظ اقتصادی به صرفه است.

- محمد حسن کیانی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به اینکه لرستان در زاگرس میانی واقع شده است و زاگرس به واسطه شرایط خاص جغرافیایی و ارتفاعی یکی از مناطق مستعد توسعه باعات در اراضی شیبدار و کم بازده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی به وجود آمده برای کره زمین و حادث شدن خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی کاشت گونه هایی با نیاز آبی کم و مقاوم به کم آبی در اولویت است.

وی افزود: بادام یکی از این گونه ها است که با توجه به میانگین بیش از 300 میلی متر بارندگی در استان به راحتی امکان کشت آن در شرایط دیم وجود دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان سطح زیر کشت بادام درختی را در اراضی آبی و دیم 3 هزار و 200 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 2 هزار و 500 هکتار بارور و مابقی غیر بارور هستند، عملکرد متوسط هر هکتار بادام در اراضی آبی استان 1250 کیلوگرم است.

کیانی فر با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغات بادام مربوط به شهرستان الیگودرز است، عنوان کرد: 40 درصد از باغات بادام مربوط به شهرستان الیگودرز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت به صرفه بادام در اراضی شیب دار لرستان

کشت به صرفه بادام در اراضی شیب دار لرستان