مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 19:422023-09-14سياسي

پیاده روی 10 کیلومتری جاماندگان قافله رضوی


مردم قوچان بر اساس سنتی دیرین و قدیمی مسیر 10 کیلومتری این شهر تا امام زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم علیه السلام شهرکهنه را طی کنند تا آنان که از قافله پیاده روی دهه آخر صفر و زائران امام رضا علیه السلام جامانده اند پیش برادرش حاجت برده و از او بخواهند .

- خبرگزاری فارس، قوچان – مجید جعفری مقدم؛ مردم قوچان بر اساس سنت قدیمی که شاید تاریخ آن به حدود 50 سال پیش برگردد هم زمان با رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام مسیری 10 کیلومتری از شهر یا روستاهای اطراف را به سمت حرم امام زاده سلطان ابراهیم بن موسی الکاظم علیه السلام برادر امام هشتم طی می کنند و عرض ارادتی به ائمه اطهار علیهم السلام را نشان می دهند.

این برنامه از همان ابتدا خودجوش و مردمی بوده و مشخص نیست چه کسی اولین بار طی طریق مسیر را داشته است ولی پس از سال ها این حرارت و جوشش در میان مردم کمتر که نشده بیشتر از قبل در حال نمایش بوده و دیگر گرما و سرما برای کسی اهمیت ندارد و فقط آنچه مهم است عرض ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام.

مبدأ حرکت امسال میدان مرکزی شهر بود اما معدود افرادی که دیر به اجتماع رسیدند خودشان مسیرهای دیگر را برای پیاده روی به سمت شهرکهنه انتخاب کردند، عده ای همین خیابان شهید بهشتی به سمت جاده قدیم قوچان به فار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی 10 کیلومتری جاماندگان قافله رضوی

پیاده روی 10 کیلومتری جاماندگان قافله رضوی