مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-12اقتصادي

تولید انبوه گیاهان همسان توسط یک واحد دانش بنیان در یزد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد از تولید انبوه و سریع ارقام مطلوب گیاهی با گونه های مقاوم، مفید و همسان با تلاش متخصصان یک واحد دانش بنیان خبر داد.

- ایسنا/یزد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد از تولید انبوه و سریع ارقام مطلوب گیاهی با گونه های مقاوم، مفید و همسان با تلاش متخصصان یک واحد دانش بنیان خبر داد.

محمدرضا غفاریان در این باره اظهار کرد: با اجرای هدفمند عملیات کشت بافت، گیاهان خیار، انار و سیب توسط متخصصین این واحد دانش بنیان در بخش خصوصی و بر طبق استراتژی های اصلاحی مراحل استقرار، پرآوری، ریشه زایی و سازگاری این سه واریته در حال انجام است.

وی افزود: تولید انبوه گیاهان همسان از ارقام ذکر شده، پس از تست عملکرد در شرایط آب و هوایی یزد با تایید نهایی برای کشت در گلخانه ها و باغات کشاورزی فرستاده می شود.

این مسئول با بیان این که از کاربردهای مهم تکنیک کشت بافت می توان به تکثیر و ازدیاد گونه های مقاوم و در حال انقراض اشاره کرد، گفت: در انار با استفاده از جوانه جانبی و انتهایی به طور موفقیت آمیز برای تکثیر گیاه در شرایط درون شیشه ای استفاده شده و ارقام سازگار در گلخانه به زمین کشاورزی منتقل شده است.

وی با بیان این که نهال های خیار پس از انتقال به گلخانه به گل دهی رسیده است، تصریح کرد: در خیار از گره و برگ دو لپه به عنوان ریزنمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید انبوه گیاهان همسان توسط یک واحد دانش بنیان در یزد

تولید انبوه گیاهان همسان توسط یک واحد دانش بنیان در یزد