مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 10:302023-09-03اجتماعي

پرهیز از ایجاد گردشگری ناپایدار در تالاب های چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تا زیرساخت فرهنگی و آموزشی و شرایط لازم برای طبیعت گرد فراهم نشود گردشگری ناپایدار به ویژه در کنار تالاب های استان را توصیه نمی کنیم.

- سعید یوسف پور در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: تالاب های چهارمحال و بختیاری با توجه به بارش های زمستان سال گذشته نسبت به سنوات قبل در وضعیت پایداری قرار دارند و امید است در سال بارشی پیش رو نیز شاهد تقویت بیشتر و بهتر آنان باشیم.

وی افزود: بر اساس ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب، متولی حفاظت از حریم کیفی و کیفیت آب، سازمان حفاظت از محیط زیست است، لذا حفاظت از حریم کیفی و کمی تالاب ها نیز به عهده این سازمان است که با دقت نظر بیشتری از سوی این سازمان انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ضمن اینکه مطابق ماده 16 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون حفاظت تالاب ها، حفظ عرصه های تالابی برعهده این سازمان است.

یوسف پور عنوان کرد: اگر قرار باشد طرح های گردشگری در اطراف تالاب ها اجرا شود باید به گونه ای باشد که حریم کیفی و کمی تالاب ها رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار حفظ حریم کمی و کیفی تالاب ها، در اجرای طرح های گردشگری باید عدم آلودگی محیط مدنظر باشد، منظرگاه از بین نرود و دیگر مواردی که باید در این خصوص رعایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از ایجاد گردشگری ناپایدار در تالاب های چهارمحال و بختیاری

پرهیز از ایجاد گردشگری ناپایدار در تالاب های چهارمحال و بختیاری