مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 16:352023-09-20سياسي

اعتبار اجتماعی افراد در صدور چک تاثیرگذار می شود


نماینده نجف آباد در مجلس و طراح قانون چک گفت: بانک مرکزی در اجرای سومین مرحله قانون چک مصوب کرد که اعتبار اجتماعی افراد در صدور چک تاثیرگذار باشد.

- ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: بانک مرکزی در سومین مرحله اجرای قانون چک امروز مصوب کرد تا اعتبار اجتماعی افراد در صدور چک تاثیرگذار باشد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه سوابقی همچون داشتن پرونده قضایی، تخلف رانندگی، بی نظمی در پرداخت قبوض و موارد این چنینی در رتبه بندی در باره اعتبار اجتماعی افراد برای صدور چک تاثیرگذار است.

این نماینده مجلس و طراح قانون چک اظهار داشت: بر این اساس 15 رتبه برای تعیین اعتبار اجتماعی افراد و برای هر رتبه یک رنگ از سفید که بالاترین رتبه است تا رنگ قرمز که پایین ترین رتبه در این حوزه به شمار می آید در نظر گرفته شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه افراد می توانند با ثبت شماره تلفن همراه رتبه اعتبار اجتماعی افرادی را که می خواهند با آنها معامله ای داشته باشند را ببینند.

وی افزود: تاکنون دستگاه هایی همچون قوه قضاییه همکاری خوبی برای ارائه اطلاعات افراد به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی سامانه بانک مرکزی در این باره داشته اند و پیگیری ها برای همکاری دستگاه های مختلف د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار اجتماعی افراد در صدور چک تاثیرگذار می شود

اعتبار اجتماعی افراد در صدور چک تاثیرگذار می شود