مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 13:202023-09-10اقتصادي

پیش بینی برداشت 150 تن پسته از باغات آذربایجان غربی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کشت های با ارزش افزوده بالا، - ایسنا/آذربایجان غربی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کشت های با ارزش افزوده بالا، پیش بینی می شود امسال 150 تن پسته از سطح 300 هکتار از باغات بارور استان برداشت شود.

حکمت جعفری در گفت و گو با ایسنا افزود: کاشت پسته در سطح یک هزار و 140 هکتار از اراضی کشاورزی واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و خارج از آن انجام شده که 300 هکتار از این باغ ها بارور هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تغییرات اقلیمی و در صورت تامین اعتبار از محل طرح اصلاح، احیا و جایگزینی باغات و تغییر الگوی کشت به منظور کمک به احیای دریاچه ارومیه نسبت به توسعه محصولات کم آب بر مانند پسته به جای سایر محصولات باغی اقدام می شود.

جعفری با اشاره به اینکه 10سال است در آذربایجان غربی پسته کشت می شود، بیان کرد: پایه بادامی زرند کرمانی وارقام احمدآقایی و اکبری با آب وهوای استان سازگاربوده و به کشاورزان متقاضی کاشت این محصول معرفی شده و در حال کاشت این محصول و شاهد افزایش رغبت کشاورزان برای جایگزین کردن آن با محصولات پر آب بر مانند سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 150 تن پسته از باغات آذربایجان غربی

پیش بینی برداشت 150 تن پسته از باغات آذربایجان غربی