مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:052023-09-02اقتصادي

دستغیب: بنگاه داری بانک ها را صاحب منابعی کرده که از دیدرس نظارتی خارج است


رییس کل دیوان محاسبات کشور با نقد بنگاه داری بانک ها در کشور، افزود: تهاترهای بی ضابطه در نظام بانکی، باعث انباشت رسوبات سنگین می شود؛ این موضوع بانک ها را صاحب منابعی کرده که از دیدرس نظارتی خارج شده و تولید رانت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، نشست بررسی گزارش های فنی و تخصصی دیوان محاسبات با حضور سید احمدرضا دستغیب رییس کل دیوان محاسبات کشور و جمعی از معاونین، مشاورین و حسابرسان این نهاد نظارتی برگزار شد.

 دستغیب در این نشست، با اشاره به ضرورت ورود دقیق دیوان محاسبات به گزارش سایت قطره و به نقل ازها در حوزه فروش نفت، اظهار داشت: در گزارش های فروش نفت باید تفکیک قیمت تمام شده در بخش های بالادستی ، میان دستی و پایین دستی به دقت تحت رصد قرار گیرد.

وی با نقد بنگاه داری بانک ها در کشور، افزود: تهاترهای بی ضابطه در نظام بانکی، باعث انباشت رسوبات سنگین می شود؛ این موضوع بانک ها را صاحب منابعی کرده که از دیدرس نظارتی خارج شده و تولید رانت می کند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور با مهم قلمداد کردن مقوله زمان در نظام مالی، گفت: باید بازه زمانی در زمینه دریافت ها و پرداخت ها کاملا معین باشند، همچنین لازم است تا درخصوص تنفس زمانی نیز دقت عمل داشت چراکه یک وقت تنفس، ناظر بر تولید است و وقتی دیگر ناظر بر رسوب؛ و این دو با یکدیگر بسیار متفاوتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستغیب: بنگاه داری بانک ها را صاحب منابعی کرده که از دیدرس نظارتی خارج است

دستغیب: بنگاه داری بانک ها را صاحب منابعی کرده که از دیدرس نظارتی خارج است