مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:452023-08-29ورزشي

حضور ورزشکاران روس در بازیهای آسیایی چه تاثیری روی ایران دارد؟


کاروان ورزش روسیه در حالی در بازی های آسیایی شرکت می کند که ورزشکارانش در بسیاری از رشته ها اصلا شرکت ندارند یا اجازه پیشروی تا مدال آوری پیدا نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پس از آغاز جنگ در اوکراین، ورزش روسیه با بحران بی سابقه ای در تاریخ خود مواجه شد به گونه ای که ورزشکاران این کشور در رشته های مختلف با محرومیت و ممنوعیت کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی مواجه شدند.

شرایط تا آنجا بحرانی شد که بعضا ورزشکاران روسیه تصمیم به تغییر تابعیت گرفتند و حتی موضوع تحریم جنبش المپیک و جایگزین کردن بازی هایی مشابه با حضور کشورهای دوست در روسیه مطرح شد.

شاید به خاطر جلوگیری از تداوم محرومیت ورزش روسیه و تصمیمات انفرادی ورزشکارانش بود که تصمیم به شرکت دادن آنها در بازی های آسیایی گرفته شد.

این تصمیم در مورد بلاروس که هم پیمان با روسیه بود نیز اتخاذ شد.

بدین ترتیب نوزدهمین دوره بازی های آسیایی برای نخستین بار با حضور کاروان ورزش دو کشور از دیگر قاره ها یعنی روسیه و بلاروس برگزار می شود.

در این میان ورزشکاران روسیه به ویژه در برخی رشته ها رقیب سرسخت نمایندگان ایران به حساب می آیند و همین مسئله در ابتدای امر نگرانی هایی در مورد وضعیت مدال آوری کاروان ایران ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور ورزشکاران روس در بازیهای آسیایی چه تاثیری روی ایران دارد؟

حضور ورزشکاران روس در بازیهای آسیایی چه تاثیری روی ایران دارد؟