مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:302023-09-12دانش

افزایش بورس صنعت در دفترچه کنکور 1403


معاون آموزشی وزیر علوم از افزایش بورس صنعت در دفترچه آزمون سراسری 1403 و پذیرش 70 هزار دانشجوی بورسیه صنعت در سال آینده خبر داد.

- قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرورت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: امسال در کنکور سراسری، پذیرش دانشجو به صورت بورس دانش و بورس صنعت داشتیم به طوریکه امسال 35 صفحه از دفترچه کنکور مربوط به بورس ها بود و خبر خوش این است که قرار است سال آینده تعداد بورس ها افزایش یابد.

وی افزود: تعداد دانشجویان بورس در سال آینده به 70 هزار نفر می رسد و حتی این برنامه را داریم که در آینده حداقل 50 درصد از صندلی های دانشگاه به دانشجویان بورس صنعتی تعلق یابد؛ البته باید بررسی کنیم تا ببینیم کدام رشته ها از طرف جامعه و صنعت درخواست دارد و همان رشته را ایجاد کنیم، برای نمونه اگر در رشته های فنی و مهندسی 140 هزار نفر ظرفیت در صنایع مختلف داریم به مرور 50 یا 60 درصد از این ظرفیت ها به شکل بورسیه یا تعهد اشتغال وارد دانشگاه شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: از این طریق، جوانان امیدوارانه تر به تحصیل می پردازند، میزان بیکاری دانش آموخته ها کاهش یافته و دانشگاه ها می تواند نیاز صنعت را رفع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بورس صنعت در دفترچه کنکور 1403

افزایش بورس صنعت در دفترچه کنکور 1403