مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 11:152023-08-31سياسي

از شناسایی هواپیماها در 3 هزار کیلومتری مرزهای ایران تا الحاق سامانه های موشکی جدید


فرمانده پدافند هوایی شمال غرب از الحاق سامانه های موشکی جدید، سیستم های جنگالی جدید و سامانه پهپادی در این منطقه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عباس عظیمی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور مستقر در تبریز امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: دهم شهریورماه با فرمان تاریخی مقام معظم رهبری پدافند هوایی تشکیل یافت؛ امروز خداوند را شاکر هستیم که در ارتشی خدمت می کنیم که فرماندهی آن بر عهده رهبر معظم انقلاب است که متناسب با شرایط موجود بهترین تدابیر را اتخاذ و ابلاغ می کنند.

وی با اشاره بر تاریخچه پدافند هوایی، گفت: پدافند هوایی تاریخچه صدساله دارد یعنی در جنگ جهانی سوم، هواپیماها به عنوان سلاح موثر در نظر گرفته و در مقابل یگان های ضد طیاره در نظر گرفته شد.

در سال 1320 نیز سازمان هنگ ضدهوایی تشکیل شد و در نهایت در سال 1337 یگان های پدافند هوایی از مجموعه نیروی زمینی منفک شد و به عنوان سازمان دفاع هوایی تشکیل شد و در نهایت در 1348؛ فرماندهی نیروی هوایی سازمان شکل گرفت که در دفاع مقدس نیز به مسوولیت خود با جان و دل اجرا کرد.

فرمانده پدافند هوایی شمال غرب گفت: ماموریت پدافند هوایی، قبل از پیروزی انقلاب بسیار محدود بود و به عبارت دیگر در آن زمان در زیرمجموعه نیروی هوایی بود و ماموریت داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شناسایی هواپیماها در 3 هزار کیلومتری مرزهای ایران تا الحاق سامانه های موشکی جدید

از شناسایی هواپیماها در 3 هزار کیلومتری مرزهای ایران تا الحاق سامانه های موشکی جدید