مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:352023-09-10بين الملل

تنش در قفقاز جنوبی و پیشنهادات صلح تهران


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همزمان با افزایش تنش ها میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و آرایش نظامی شکل گرفته در مرز های دوکشور، - زخم قفقاز و قره باغ بار دیگر سرباز کرده و سربازان ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در مرز های خود به حالت آماده باش درآورده است؛ مناقشه ای که بر تحولات منطقه اثرگذاری مستقیم دارد و تهران به سبب این اثرگذاری، در پی ایفای نقشی سازنده برای کاهش تنش است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همزمان با افزایش تنش ها میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و آرایش نظامی شکل گرفته در مرز های دوکشور، منطقه قفقاز جنوبی و بازیگران اثرگذار بر تحولات آن، این رویداد ها را با تمرکز بالا مورد رصد قرار می دهند.

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نزاعی تازه در عرصه روابط بین الملل محسوب نمی شود و این دو کشور از زمان فروپاشی شوروی سابق برسر کنترل مناطقی از قره باغ درگیر هستند.

باکو، منطقه خودمختار قره باغ را جزیی از خاک خود می داند، منطقه ای که وجود 120 هزار شهروند ارمنی تبار، ارمنستان را هم صاحب نفوذ می کند.

این نزاع سال های متمادی به درگیری میان دو سرزمین منجر شده است.

منطقه قره باغ دو جنگ بزرگ به خود دیده است، پاییز 2020 را می توان تاریخ تازه ترین و البته جدی ترین دوره نزاع میان دو کشور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش در قفقاز جنوبی و پیشنهادات صلح تهران

تنش در قفقاز جنوبی و پیشنهادات صلح تهران