مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 09:002023-08-31اقتصادي

افزایش 37 درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور


رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از افزایش 37 درصدی خرید گندم در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مراغه، مظفر روستایی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع خرید گندم بیش از 10 میلیون 100 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان در کشور خریداری شده است.

وی، اضافه کرد: ارزیابی محققان این موسسه و بررسی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد با وجود خشکسالی در بیشتر استان های کشور استفاده از بسته های زراعی این موسسه عامل افزایش تولید گندم در کشور است.

  به گفته رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، در میان تمام توصیه های زراعی، جایگذاری کود اوره در کشت پاییزه عامل بیشترین افزایش تولید گندم دردیمزارهای کشور است.

  وی گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد با وجود کاهش بارندگی ها و خشکسالی در 19 استان در کشور استفاده از کود اوره در کشت پاییزه، عامل بیشترین افزایش تولید گندم در سال جاری است.

  روستایی افزود: امسال گندم کاران با توصیه محققان درزمان کاشت 50 تا 52  کیلوگرم کود اوره در مزرعه همراه با بذر جایگذاری کرده اند.

وی افزود: رعایت تراکم بذر، استفاده از ارقام جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، رعایت تاریخ و عمق کاشت از دیگر عوامل موفقیت کشاورزان در افزایش تولید گندم در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 37 درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور

افزایش 37 درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان در کشور