مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 22:052023-08-28سياسي

«ایران خمینی»؛ ذائقه تازه فرهنگی حتی در خانواده بنیان گذار


انتخاب نام «ایران» برای نوه سید حسن خمینی -که خود نوه امام خمینی است- اگرچه اشارتی به بانو قدس ایران هم دارد اما از ذائقه تازه فرهنگی در نسل های بعد هم حکایت می کند که به خانواده های روحانیون مشهور هم سرایت کرده است.

- انتخاب نام ایران برای نوه سید حسن خمینی -که خود نوه امام خمینی است- اگرچه اشارتی به بانو قدس ایران هم دارد اما از ذائقه تازه فرهنگی در نسل های بعد هم حکایت می کند که به خانواده های روحانیون مشهور هم سرایت کرده است.

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- انتخاب نام ایران برای نوه سید حسن خمینی -که خود نوه امام خمینی رهبر فقید انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است-  و ترکیب ایران خمینی درفضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

     سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی مانند پدر و پدر بزرگ و پدربزرگ پدر ( امام خمینی) روحانی و معمم است و در میان روحانیون رسم است که نام فرزندان را از اسامی سنتی مذهبی با ترجیح نام معصومین انتخاب کنند.

اگر پسر باشد اسامی و صفات پیامبر اسلام یا نام ها و صفات امامان و اگر دختر باشد صفات دختر گرامی پیامبر و این گونه نام گذاری کمتر سابقه داشته است.

  همسر امام خمینی البته به قدس ایران شهرت داشت اگر چه نام شناسنامه ای او خدیجه (ثقفی) بود اما نام نورسیده را ایران گذاشته اند نه قدس ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایران خمینی»؛ ذائقه تازه فرهنگی حتی در خانواده بنیان گذار

«ایران خمینی»؛ ذائقه تازه فرهنگی حتی در خانواده بنیان گذار