مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 20:452023-08-31سياسي

محدودیت منابع آب و خاک مشکلات اصلی بخش کشاورزی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از جمله مشکلات اصلی در بخش کشاورزی محدودیت منابع آب و خاک است و با این محدودیت ها ضرورت دارد تا کشاورزان از دانش و علم روز استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر فتحی عصر پنج شنبه در آخرین روز از سلسله نشست های رسانه ای به سوی قله در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت سازمان جهادکشاورزی در بخش کشاورزی از جمله تأمین امنیت غذایی است.

وی در تشریح عملکرد سازمان در دو سال گذشته، گفت: از جمله مشکلات اصلی در بخش کشاورزی محدودیت منابع آب و خاک است که البته این محدودیت ها برای عامه جامعه ملموس است؛ بنابراین با این محدودیت ها ضرورت دارد تا کشاورزان از دانش و علم روز استفاده کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در چند سال اخیر کارشناسان در کنار کشاورزان قرار گرفته و دانش در کنار تولید بخش کشاورزی قرار گرفته است به طوریکه با وجود این شرایط جوی کشور، کاهش بارندگی ها و چهار برابر شدن تبخیر، میزان تولیدات کشاورزی در زیر بخش های مختلف افزایش یافته است.

وی گفت: 410 هزار تن گندم فقط از طریق شرکت غله خریداری شده است که تا پایان سال میزان خرید گندم از کشاورزان تا 500 هزار تن خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت منابع آب و خاک مشکلات اصلی بخش کشاورزی است

محدودیت منابع آب و خاک مشکلات اصلی بخش کشاورزی است