مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 10:502023-09-09سياسي

تصویب احیای شورایاری ها و ایجاد اتحادیه شهرداری های کشور در کمیسیون تلفیق مجلس


رییس دبیرخانه شورایعالی استان ها گفت: با پیگیری های معاونت امور مجلس دبیرخانه شورایعالی استانها، خوشبختانه با ایجاد یک فصل مستقل مرتبط با مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه توسط کمیسیون تلفیق مجلس موافقت شد.

- رییس دبیرخانه شورایعالی استان ها گفت: با پیگیری های معاونت امور مجلس دبیرخانه شورایعالی استانها، خوشبختانه با ایجاد یک فصل مستقل مرتبط با مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه توسط کمیسیون تلفیق مجلس موافقت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد صادقی با بیان اینکه در حال حاضر چهار بند قانونی در این فصل پیش بینی شده است، گفت: یکی از این بندها مرتبط با رسمیت یافتن حضور معتمدین محلی به عنوان شورایار در کنار شوراهای اسلامی تمامی شهرهای کشور می باشد که مقرر گردید نحوه انتخاب این شورایاران پس از مجوز ایجاد توسط شورای شهر مربوطه، بوسیله شورایعالی استان ها مشخص شود.

مطابق با این بند، ماهیت حقوقی شورایاری ها، در قالب سازمان های مردم نهاد شهری خواهد بود.

رییس دبیر خانه شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه مدیریت شهری و پارلمان محلی است، اظهار کرد: از جمله مصوبات دیگر کمیسیون تلفیق فعالیت و ارتباط شهرداری های کل کشور در قالب یک تشکل صنفی با عنوان اتحادیه شهرداری های کشور می باشد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب احیای شورایاری ها و ایجاد اتحادیه شهرداری های کشور در کمیسیون تلفیق مجلس

تصویب احیای شورایاری ها و ایجاد اتحادیه شهرداری های کشور در کمیسیون تلفیق مجلس