مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-31پزشكي

استقرار بخش خدمات مامایی برای اولین بار در مرز مهران


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در اربعین سال جاری برای اولین بار یک بخش خدمات مامایی، مراقبت از مادر و کودک در مرز مهران مستقر شده است.

- علی نیکونهاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، صبح پنجشبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: روزانه بیش از 190 نفر از پرسنل شبکه های بهداشت و درمان در راستای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به صورت شیفت بندی، خدمات بهداشتی درمانی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: این تعداد نیرو شامل پزشک، کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها، ماما، روانشناس و آزمایشگاه هستند که خدمات مختلفی از جمله ویزیت بیماران، نظارت بر مواد غذایی، آب و پروتکل های بهداشتی ارائه می دهند.

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: همچنین یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در این راستا مراقبت های سندرومیک برای شناسایی 16 بیماری در مبادی ورودی مرز شامل بیماری های مسری، تنفسی، روده ای و غیره است.

نیکو نهاد خاطر نشان کرد: با توجه به حجم عظیم زائران احتمال شیوع این بیماری ها در بین زائران وجود دارد و این اقدامات قبل از ورود زائران به کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صورت ابتلا زائران به هرکدام از بیماری های یاد شده این افراد قرنطینه و سپس به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار بخش خدمات مامایی برای اولین بار در مرز مهران

استقرار بخش خدمات مامایی برای اولین بار در مرز مهران