مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 08:562023-09-04اقتصادي

انجام اولین عمل جراحی کرانیوتومی در بیمارستان شاه ولی یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد،  حمید حبوباتی صبح امروز در خصوص اولین عمل جراحی کرانیوتومی در بیمارستان شاه ولی یزد، به خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری های لازم برای خرید تجهیزات عمل کرانیوتومی از یک سال پیش انجام گرفت و اتاق عمل بیمارستان شاه ولی، 10 روز پیش به پیشرفته ترین دستگاه کرانیوتوم برقی با بهترین برند موجود دنیا مجهز شد.

وی افزود: به دنبال تکمیل تجهیزات کاربردی جراحی مغز و به روزرسانی ستهای جراحی قدیمی، توانایی لازم برای انجام عمل جراحی مغز فراهم و خانم 42 ساله ای که از حدود پنج ماه پیش دچار عارضه عدم تکلم شده بود را با تشخیص تومور مغزی برای جراحی بستری کردیم.

رییس بیمارستان شاه ولی یزد گفت: بیمار در روز جمعه 10 شهریورماه در اثر تشنج دچار افت سطح هوشیاری شد و به همین دلیل به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی کرانیوتومی قرار گرفت که با حضور پرسنل مجرب و تجهیزات کامل موجود در بیمارستان، این عمل به بهترین نحو ممکن و با موفقیت انجام گرفت.

حبوباتی وضعیت بیمار را رضایت بخش ذکر و تصریح کرد: پس از انجام عمل جراحی، بیمار در آی سی یو تحت مراقبت ویژه است و طی روزهای آتی و پس از گذراندن دوران نقاهت پرخطر به بخش جراحی منتقل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اولین عمل جراحی کرانیوتومی در بیمارستان شاه ولی یزد

انجام اولین عمل جراحی کرانیوتومی در بیمارستان شاه ولی یزد