مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 07:102023-08-31بين الملل

کودتا در گابن و واکنش فوری وزارت خارجه آمریکا


وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات گابن و وقوع کودتا در این کشور آفریقایی با انتشار بیانیه ای نگرانی خود را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات گابن و وقوع کودتا در این کشور آفریقایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ما در مورد تحولات گابن بسیار نگران هستیم.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود با واکنشی منفی نسبت به تحولات گابن افزوده است: ما از مقامات گابن می خواهیم که اعضای دولت را آزاد کنند، امنیت آنها را تضمین کنند و حکومت غیرنظامی را برقرار کنند.

ما از همه بازیگران در گابن می خواهیم که خویشتن داری کنند و به حقوق بشر احترام بگذارند.

آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که ما از همه بازیگران در گابن می خواهیم تا نگرانی های خود را از طریق گفتگو به طور مسالمت آمیز برطرف کنند.

ما با نگرانی به عدم شفافیت و گزارش های بی نظمی پیرامون انتخابات گابن اشاره می کنیم.

روز گذشته نیز کاخ سفید ادعا کرده بود که ایالات متحده نگران تلاش نظامی برای تصاحب قدرت در گابن است! کاخ سفید در این خصوص مدعی شد: آمریکا از مردم آفریقا در تلاش برای دموکراسی حمایت خواهد کرد! نگران وضعیت گابن هستیم! اوضاع را زیر نظر داشته و قصد داریم از دموکراسی حمایت کنیم! به گزارش سایت قطره و به نقل ازآژانس فرانس پرس، جان کرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتا در گابن و واکنش فوری وزارت خارجه آمریکا

کودتا در گابن و واکنش فوری وزارت خارجه آمریکا