مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 08:512023-08-26اجتماعي

معاون سازمان محیط زیست: میش مرغ بعد از یوزپلنگ، وضعیت بحرانی دارد


حسن اکبری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به بازدید 3 روزه خود از مناطق حفاظت شده استان کردستان در شهرستان های سقز، بیجار و قروه و همچنین تالاب زریبار مریوان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این سفر بازدید از زیستگاه میش مرغ در شهرستان سقز بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد میش مرغ موجود در کشور 20 قطعه است، افزود: بسیار نگران این گونه هستیم هرچند در آذربایجان غربی تلاش خوبی برای حفظ این گونه در حال انجام است و در کردستان هم برنامه هایی در این راستا باید اجرا شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در بازدید از زیستگاه این گونه در سقز، چهار قطعه میش مرغ مشاهده کردیم، ادامه داد: عدم مالکیت دولت در بخشی از اراضی محدوده زیستگاه میش مرغ در سقز باعث شده توفیق چندان در احیای این گونه نداشته باشیم اکبری اضافه کرد: قرار شده اکیپی از تهران به زیستگاه میش مرغ در سقز اعزام شوند تا بتوانیم در قالب یکی از مناطق چهارگانه آن را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: تبدیل باغات به باغ ویلا مشکل عمده ای است که در اطراف شهرهای کردستان مشاهده می شود و این مسئله اراضی طبیعی را تهدید می کند.

انجام پایش الکترونیکی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور با اشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون سازمان محیط زیست: میش مرغ بعد از یوزپلنگ، وضعیت بحرانی دارد

معاون سازمان محیط زیست: میش مرغ بعد از یوزپلنگ، وضعیت بحرانی دارد