مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 08:502023-09-04اجتماعي

خارج شدن 3 هزار و 348 کدرشته از دفترچه های کنکورهای سراسری و ارشد


مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: امسال 2 هزار و 340 کد رشته محل در دفترچه کنکور کارشناسی و یک هزار و 8 کد رشته محل در دفترچه کارشناسی ارشد سامان دهی و از دفترچه خارج شدند.

- رضا نقی زاده درگفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت پیوست اشتغال رشته های دانشگاهی گفت: مقوله اشتغال و نیاز محوری در رشته های تحصیلی، بسیار مهم بوده که در دو سطح قابل بررسی است، یکی در سطح خود رشته، یعنی کد رشته محل هایی که در دفترچه آزمون سراسری قید می شود و دیگری در خود محتوای درسی، یعنی ممکن است یک رشته ای نیاز باشد، ولی محتوای آن چیزی نباشد که نیاز است.

وی ادامه داد: بنابراین مطابق مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، مصوبه جلسه نهصد و پنجاه و چهار شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، دو مصوبه در مورد پیوست اشتغال داشتیم، یکی در مورد کد رشته محل هایی که در دفتر آزمون قید می شود که آن جا دفتر گسترش آموزش عالی، اقدام به بررسی تطابق رشته ها با میزان اشتغال در آن محل می کند، اگر اشتغال در آن نقطه کم تر از میزان تعیین شده باشد جلوی آن رشته یک علامت سوال قرار می گیرد که آیا این رشته ادامه پیدا کند یا خیر؟ و ادامه آن رشته تابع دو چیز است، اینکه پیوست اشتغال داشته و بورسیه جامعه و صنعت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خارج شدن 3 هزار و 348 کدرشته از دفترچه های کنکورهای سراسری و ارشد

خارج شدن 3 هزار و 348 کدرشته از دفترچه های کنکورهای سراسری و ارشد