مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 00:302023-09-18بين الملل

7 نظامی ارتش مصر در یک انفجار کشته شدند


7 نظامی ارتش مصر در انفجاری مبهم در شمال شرق این کشور جان خود را از دست دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انفجار مشکوک در یک پادگان نیروی هوایی ارتش مصر در منطقه شبه جزیره سیناء موجب کشته شدن هفت نظامی شد.

به نوشته وبگاه خبری العربی الجدید، هنوز دلیل و ماهیت این انفجار مشخص نیست و در حالیکه برخی از حمله تروریستی سخن می گویند، برخی دیگر نیز آن را به نقض فنی و یک حادثه مربوط می دانند؛ قربانیان این واقعه نیز به بیمارستان نظامی العریش انتقال یافته اند.

در این میان نیز نهادهای رسمی در مصر توضیحی در خصوص چرایی این انفجار نداده اند؛ هرچند انفجار و حملات تروریستی در شبه جزیره سیناء جایی که از مراکز اصلی حضور تروریست ها طی سال های گذشته به شمار می رود؛ اتفاق تازه ای نیست.

این منطقه به دلیل وسعت بالا، زندگی عشیره ای و ناهمواری ها و عوارض جغرافیایی از سال 2011 به این سو به اصلی ترین مرکز فعالیت تروریست ها تبدیل شده است و پس از ظهور داعش در سال 2014 نیز این منطقه شاهد اعلام موجودیت گروهک ولایت سیناء وابسته به داعش بود.

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر نیز چند ماه پیش گفت که صحرای سینا به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شده است اما در تاریخ 14 ژوئن حمله عناصر تروریستی به یک مقر امنیتی در شهر العریش موجب کشته و زخمی شدن 30 نظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 نظامی ارتش مصر در یک انفجار کشته شدند

7 نظامی ارتش مصر در یک انفجار کشته شدند