مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-13اقتصادي

تولید 35درصد طلای کشور در آذربایجان غربی


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های معدنی استان به ویژه در حوزه تولید طلا گفت: در حال حاضر 35 درصد طلای تولیدی کشور در این استان تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در همایش انجمن زمین شناسی ایران اظهار داشت: سه معدن طلا و سه واحد فرآوری و شمش ریزی طلا در آذربایجان غربی فعال است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی رتبه دوم تولید طلای کشور را به خود اختصاص داده که باید از این ظرفیت بیش از گذشته برای توسعه استان استفاده کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر طلا، سالانه 140 هزار تن دی اکسید تیتانیوم برای مصرف در رنگ دانه های کارخانجات رنگ سازی به ارزش بیش از 21 هزار میلیارد تومان وارد کشور می شود که با استخراج و فرآوری این ماده معدنی از معدن تیتان قره آغاج ارومیه در داخل کشور بومی سازی خواهد شد.

سرتیپی اظهار کرد: با این اقدام و راه اندازی معدن تیتان ارومیه که به همت دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان غربی روند فعال سازی آن انجام می شود، سالانه از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار برای استخراج تیتان قره آغاج ارومیه گفت: برای بهره برداری از آن، سه شرکت بزرگ سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 35درصد طلای کشور در آذربایجان غربی

تولید 35درصد طلای کشور در آذربایجان غربی