مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 06:302023-08-26بين الملل

هشدار شدیدالحن روسیه به مولداوی


وزارت خارجه روسیه به مولداوی در مورد حمایت بیش از حد از اوکراین هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه به مولداوی نسبت به حمایت بیش از حد از اوکراین هشدار داد و گفت: مولداوی باید از حمایت بیش از حد خود از اوکراین تا حدی که شریک جنایات ارتش اوکراین شود، مراقب باشد.

زاخارووا تاکید کرد: می خواهم به کیشینف نسبت به دخالت عمیق تر در حمایت از اوکراین هشدار دهم که نه تنها ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می کند، بلکه مولداوی را به شریک جنایات جنگی رژیم کی یف تبدیل می کند.

این دیپلمات افزود: غرب به تلاش های خود برای کشاندن مولداوی که بی طرفی دائمی آن در قانون اساسی آن تصریح شده است، به درگیری اوکراین ادامه می دهد.

زاخارووا تاکید کرد که با توجه به تنش های اخیر در روابط دیپلماتیک بین مسکو و کیشینف، روسیه تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات کنسولی در مولداوی، هم به شهروندان خود و هم به شهروندان مولداوی انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: علیرغم کاهش شدید کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک روسیه به درخواست دولت مولداوی، بخش کنسولی سفارت روسیه در کیشینف پس از یک توقف اجباری در 17 اوت فعالیت خود را از سر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار شدیدالحن روسیه به مولداوی

هشدار شدیدالحن روسیه به مولداوی