مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-19اجتماعي

ثبت خانواده جدید پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد: محیط بانان پارک ملی تندوره در پایش و رصد پارک ملی از یک خانواده جدید پلنگ ایرانی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان داشت: محیط بانان پارک ملی تندوره در پایش و رصد پارک ملی، از یک خانواده جدید پلنگ ایرانی خبر دادند.

این مقام مسؤول افزود: تصاویر این خانواده جدید پلنگ ایرانی که همراه با بازیگوشی و آب تنی آنها همراه بود، با کمک دوربین های تله ای ثبت شد.

مهدی اله پور عنوان نمود: در پی احداث آبشخور جدید برای حیات وحش و مشاهده تغییرات رفتاری مادر این توله پلنگ در سال گذشته، پس از رصد این آبشخور، تصاویری زیبا از مادر و توله پلنگ حدوداً 5 ماهه، که در حال آب تنی و بازیگوشی هستند، به ثبت رسید.

 اله پور عنوان داشت:  پویایی بوجود آمده در پارک ملی تندوره ، امنیت زیستگاهی این گونه ارزشمند را در پارک ملی تندوره رقم زده و با تلاش محیط بانان سخت کوش پارک، حیات وحش در آرامش منطقه زیست می کنند .

پلنگ ایرانی (Persian Leopard) یکی از بزرگترین زیرگونه های پلنگ به شمار می رود که بومی غرب آسیا است و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت خانواده جدید پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره

ثبت خانواده جدید پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره