مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 18:202023-09-19سياسي

تقویت اکوسیستم آی سی تی کشور با راه اندازی آزمایشگاه 5G همراه اول


رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول گفت: هدف ما توانمندسازی و تقویت اکوسیستم آی سی تی کشور با راه اندازی آزمایشگاه 5G است که طرح اولیه آن در معاونت علمی ریاست جمهوری تصویب شده است.

- اخبار شرکت ها؛ به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی همراه اول، نشست خبری تشریح فعالیت های آزمایشگاه 5G، فراخوان مجموعه هکاتون های 5G و اینترنت اشیا مرکز تحقیق و توسعه همراه اول صبح امروز در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات ریاست جمهوری و مدیران مرکز تحقیق و توسعه همراه اول برگزار شد.

در این نشست وحید شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول اظهار کرد: شبکه فایوجی بر عکس شبکه فورجی و دیگر شبکه ها یک نسل میانی نیست و با توجه به اتفاقات عصر 2023 این  نگاه به فایوجی تقریبا تصور اشتباهی است، چراکه سرمایه گذاری بزرگی روی تجهیزات فایوجی انجام شده است و استاندارهای آن در حال گسترش است.

وی ادامه داد: دلیل نسل میانی نبودن شبکه فایوجی این است که هنوز به صددرصد استاندارد در این حوزه نرسیده ایم و پیش بینی می شود شبکه فایوجی تا سال 2025 در حال گسترش باشد و شبکه 6G از این سال یا 2030 در دستور کار قرار گیرد.

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با بیان اینکه در تمام دنیا فعالیت در حوزه 5G در سال های اخیر شروع شده است، گفت: در ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت اکوسیستم آی سی تی کشور با راه اندازی آزمایشگاه 5G همراه اول

تقویت اکوسیستم آی سی تی کشور با راه اندازی آزمایشگاه 5G همراه اول