مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 10:532023-09-20فرهنگي

«نگهبان شب»، اسکار و چند داستان دیگر


انتخاب «نگهبان شب» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار برای چهارمین بار رضا میرکریمی (کارگردان) را در رقابت اولیه این رویداد قرار داد.

- جی پلاس ، شامگاه 28 شهریورماه کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار 2024، سرانجام تصمیم نهایی خود را اعلام کرد و همان طور که برخی ها پیش بینی می کردند، آخرین ساخته رضا میرکریمی راهی اسکار شد.

او اولین بار در سال 1384 تجربه انتخاب فیلمش را برای راهیابی به اسکار چشید و فیلم خیلی دور خیلی نزدیک به عنوان نماینده سینمای ایران انتخاب شد.

بار دوم سال 1391 بود که فیلم یه حبه قند میرکریمی نماینده ایران در اسکار انتخاب شد که البته یک روز بعد از اعلام نام فیلم، رییس وقت سازمان سینمایی خواستار تحریم اسکار شد و به این ترتیب معرفی فیلم از ایران هم منتفی شد.

یک سال بعد فیلم امروز این کارگردان در کمیته انتخاب رأی آورد و نماینده ایران در اسکار شد.

حالا بار دیگر یک فیلم از رضا میرکریمی از اعضای کمیته انتخاب، رأی گرفته تا آماده رقابت با فیلم های کشورهای دیگر در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شود.

این در حالی است که سینمای ایران در بخش تولیدات داخلی و رسمی طی یک سال گذشته مورد بی توجهی و تحریم جشنواره های جهانی قرار گرفته است و به همین دلیل فیلمی مثل نگهبان شب طبق اذعان کارگردانش از رویدادهای بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نگهبان شب»، اسکار و چند داستان دیگر

«نگهبان شب»، اسکار و چند داستان دیگر