مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 23:352023-08-23بين الملل

چرخش کامل به سمت یک قدرت، درمان موقت است


اینکه سیاست خارجی بخواهد به سوی یک قطب در جهان متمایل شود، آن هم قطبی که هنوز در دنیا به خوبی تعریف نشده، ظرفیت هایش شناخته شده نیست و خودش وابستگی های زیادی به قطب دیگر دارد اصلا سیاست درستی نیست و به جایی هم نمی رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران، اجلاس بریکس (گروهی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حالی امروز در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی آغاز شد که ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران نیز قرار است راهی این کشور شود تا در نشست های روزهای آینده این اجلاس حضور داشته باشد.

در روزها و هفته های اخیر بسیاری از رسانه ها و مقامات در خصوص اهداف این نشست گمانه زنی کرده اند و دلارزدایی عبارتی بود که در بیشتر این گمانه زنی ها و تحلیل ها از جمله اهداف اجلاس بریکس عنوان می شد.

جماران در گفت وگو با نعمت الله ایزدی، آخرین سفیر ایران در اتحاد جماهیر شوروی و سفیر اسبق ایران در روسیه به بررسی این موضوع پرداخته است.

این گفت وگو را در ادامه می خوانید: در حالی که ابراهیم رییسی، رییس جمهور امروز راهی آفریقای جنوبی می شود تا در اجلاس بریکس شرکت کند، گمانه زنی های زیادی درباره این نشست وجود دارد و بسیاری از دلارزدایی به عنوان یکی از اهداف اصلی بریکس نام می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخش کامل به سمت یک قدرت، درمان موقت است

چرخش کامل به سمت یک قدرت، درمان موقت است