مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:452023-09-05اقتصادي

رشد 3 درصدی اهدای خون در کشور/ تهران در رتبه نخست


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: طی 5 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمار اهدای خون در کل کشور بیش از 3 درصد رشد نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بشیر حاجی بیگی افزود: در 5 ماه اول سال جاری تعداد 991 هزار و 401 واحد خون توسط اهدا کنندگان کشورمان اهدا شد.

وی ادامه داد: طی 5 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار اهدای خون در کل کشور بیش از 3 درصد رشد نشان می دهد که استان لرستان با بیش از 41 درصد، استان خراسان شمالی با نزدیک به 19 درصد و استان کرمان با بیش از 15 درصد بالاترین رشد آمار اهدای خون را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: طی مدت زمان یاد شده استان تهران بیش از 16 درصد از کل اهدای خون کشور را با دریافت 160 هزار و 349 واحد خون به خود اختصاص داده است.

پس از استان تهران استان فارس با بیش از 7 درصد و استان خراسان رضوی با نزدیک به 7 درصد از اهدای خون کل کشور در رتبه های دوم و سوم قرار می گیرند.

حاجی بیگی با اشاره به شاخص بیش از 4 درصدی اهدای بانوان در کشور طی 5 ماهه اول سال، اظهار کرد: همچنان بانوان باید بیش از گذشته در عرصه اهدای خون مشارکت داشته باشند و سهم خود را در این زمینه به دست آورند و اهدای خون را یک کار مردانه تلقی نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 3 درصدی اهدای خون در کشور/ تهران در رتبه نخست

رشد 3 درصدی اهدای خون در کشور/ تهران در رتبه نخست