مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 14:052023-09-13سياسي

مدیر حوزه های علمیه کشور: ایرانیان روح حرکت تمدنی امام خمینی را درک کردند


ایرانیان ما روح حرکت تمدنی امام خمینی را درک کردند و اعضای موتلفه عمق اندیشه امام در آن زمان و امروز رهبری را فهمیدند که این اندیشه ارائه الگوی نوین و عالم معاصر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،  آیت الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در شب دوم روضه آخر ماه صفر که به میزبانی حزب موتلفه اسلامی برگزار می شود گفت: دوران ولایت امام رضا با یک تاریخ و مقطع ویژه متمایزی مواجه شد که شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امام رضا(ع) در جهاتی کاملا متمایز از ائمه قبل و بعد خودشان بود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امام رضا هنگامی که به امامت رسید با چند میدان و معرکه مواجه شد تصریح کرد: امام در این میادین  و معرکه ها  باید راه را نشان می داد و و مسیر را رهبری می کرد.

آیت الله اعرافی میدان اول را برخورد غرب با اسلام دانست و تصریح کرد: ارتباط عالم اسلام و عالم مسیحیت و نیز غرب و تمدن یونان در عصر مأمون که درواقع  از زمان هارون اوج گرفته بود با گسترش بالایی مواجه شد و به واسطه فتوحات اسلام و گسترش قلمرو و رفت و آمد ها، اندیشه های فلسفی غرب به سمت عالم اسلام روانه شد.

عضو شورای نگهبان تلاش برای صیانت از مرز های اعتقادی اسلام را میدان دوم بیان کرد و افزود: امام در میدان دوم با برخورد اندیشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر حوزه های علمیه کشور: ایرانیان روح حرکت تمدنی امام خمینی را درک کردند

مدیر حوزه های علمیه کشور: ایرانیان روح حرکت تمدنی امام خمینی را درک کردند