مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-13اقتصادي

انواع نرخ حق بیمه و نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار اعلام شد


سرپرست معاونت تعهدات بیمه ای اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: زنان خانه دار می توانند با انتخاب یکی از سه نرخ حق بیمه ، تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آذین شفیعی اظهار داشت: بیمه زنان خانه دار از خدمات و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی است که در راستای مأموریت این سازمان برای توسعه پوشش بیمه ای برای اقشار مختلف جامعه اجرا می شود.

زنان خانه دار غیرشاغل که امکان استفاده از بیمه اجباری سازمان تأمین اجتماعی را ندارند، می توانند از بیمه زنان خانه دار استفاده کنند.

وی افزود: حداقل سن برای بیمه زنان خانه دار 18 سال و حداکثر سن 50 سال است و در صورتی که سن متقاضی بیش از 50 سال باشد، بایستی معادل سنوات بیش از 50 سال، سابقه قبلی پرداخت حق بیمه داشته باشد.

همچنین اشخاص دارای 10 سال سابقه بیمه پردازی از شرط سنی معاف هستند.

حق بیمه زنان خانه دار با نرخ 12 درصد ماهیانه 636 هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، 14 درصد ماهیانه 743 هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و 18 درصد ماهیانه 955 هزار تومان شامل بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی است و برای استفاده از خدمات درمانی تأمین اجتماعی نیز سرانه درمان به ازای هر نفر 119 هزار و 600 تومان به صورت ماهیانه دریافت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع نرخ حق بیمه و نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار اعلام شد

انواع نرخ حق بیمه و نحوه ثبت نام بیمه زنان خانه دار اعلام شد