مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 09:352023-08-29اقتصادي

سرکه فراسودمند زرشک با خاصیت کاهش پروفایل لیپیدی ثبت اختراع شد


رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از ثبت اختراع سرکه فراسودمند زرشک با خاصیت کاهش پروفایل لیپیدی خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از ثبت اختراع سرکه فراسودمند زرشک با خاصیت کاهش پروفایل لیپیدی خبر داد.

سیدمحمدحسین سیدکاشی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ثبت اختراع سرکه فراسودمند زرشک گفت: فرآوری میوه دارای مزیت های بسیاری است و می تواند به افزایش ماندگاری، حفظ ارزش غذایی و ایجاد ارزش افزوده زرشک کمک شایان توجهی کند.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: سرکه زرشک یک محصول نوآورانه است که برای اولین بار توسط ساره حسینی عضو گروه پژوهشی واحد در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی با روش های کاملا علمی با هدف حفظ حداکثر ترکیبات تغذیه ای زرشک تولید شده است سیدکاشی بیان کرد: تولید محصولات فراسودمند با فرآوری محصولات درجه دو و سه که عمدتا برای عرضه خام به بازار مناسب نیستند در ایجاد ارزش افزوده محصول و در صورت ورود به صنعت در اشتغال زایی و کاهش بیکاری موثر است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه کیفیت ظاهری زرشک مورد استفاده در تولید این محصول به گونه ای است که نمی توان آن را مستقیما به بازار عرضه نمود، این محصول ویژگی های تغذیه ای لازم برای تولید سرکه فراسودمند را داراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکه فراسودمند زرشک با خاصیت کاهش پروفایل لیپیدی ثبت اختراع شد

سرکه فراسودمند زرشک با خاصیت کاهش پروفایل لیپیدی ثبت اختراع شد