مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 07:072023-09-20بين الملل

فرجی راد: امیدوارم اثرات تبادل زندانیان در نیویورک دنبال شود


تاثیر مثبت توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، به ایجاد اعتماد نسبی میان دو طرف و آرامش نسبی در منطقه منجر شده است و امیدوارم با مذاکرات با افراد تاثیرگذار در نیویورک این روند و دستیابی به نتایج مثبت ادامه یابد.

- یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تاثیر مثبت توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، به ایجاد اعتماد نسبی میان دو طرف و آرامش نسبی در منطقه منجر شده است و امیدوارم با مذاکرات با افراد تاثیرگذار در نیویورک این روند و دستیابی به نتایج مثبت ادامه یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در اواخر مرداد ماه بود که روزنامه نیویورک تایمز از توافق میان ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان خبر داد و نوشت پنج جاسوس آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به 6 میلیارد دلار منابع بلوکه شده خود در کره جنوبی، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

در اولین قدم اجرای این توافق، ایران پنج ایرانی ـ آمریکایی را از زندان آزاد و آن ها را در حبس خانگی نگه داشت و آمریکا نیز فرآیند انتقال منابع مالی ایران را آغاز کرد تا اینکه بالاخره روز دوشنبه هفته جاری این روند پایان یافت و پول های مورد نظر به حساب ایران در بانک قطری منتقل شد.

پس از آن سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی که به جرم جاسوسی در زندان بودند و بخشی از حبس 10 ساله خود را گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرجی راد: امیدوارم اثرات تبادل زندانیان در نیویورک دنبال شود

فرجی راد: امیدوارم اثرات تبادل زندانیان در نیویورک دنبال شود