مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 14:252023-08-30اجتماعي

معاون وزارت راه: سفر 4 میلیون زائر اربعین به عراق پیش بینی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایانه شلمچه یکی از بهترین پایانه های جابه جایی زوار محسوب می شود و بر اساس آمار تا کنون 584 هزار زائر از این مرز عازم عتبات عالیات شدند.

وی با اشاره به اینکه 127 هزار زائر نیز از مرز شلمچه به کشور بازگشتند، افزود: شلمچه از نظر تعداد تردد زائران رتبه دوم پایانه های مرزی کشور در ایام اربعین را به خود اختصاص داده است.

افندی زاده خاطرنشان کرد: تا کنون 2 میلیون و 200 زائر از مرزهای کشورمان  به سمت کشور عراق عزیمت کردند که سهم پایانه ی مهران از این میزان تردد حدود 48 درصد، پایانه شلمچه 28 درصد، پایانه خسروی 12 درصد و پایانه چذابه 9 درصد بود.

وی گفت: در حال حاضر نسبت خروجی به ورودی 4 به یک است و این مسئله نشان می دهد که یک نوع تعادل بین خروجی ها و ورودی ها وجود دارد.

البته ما از زائران درخواست می کنیم که زودتر به کشور بازگردند.

افندی زاده ادامه داد: امسال تلاش بسیار زیادی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای حمل ونقل زائران انجام شده است و علاوه بر 7 هزار اتوبوسی که به مرزها اختصاص یافته است، حدود یک هزار دستگاه نیز از سایر دستگاه ها برای حمل ونقل زائران به مرزها اعزام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزارت راه: سفر 4 میلیون زائر اربعین به عراق پیش بینی می شود

معاون وزارت راه: سفر 4 میلیون زائر اربعین به عراق پیش بینی می شود