مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-03سياسي

باشماق مریوان، گذرگاه عاشقان سیدالشهدا


مرز باشماق در این روزهای منتهی به روز اربعین شلوغ تر شده است و مردم مریوان در مرز باشماق میزبان زائرین از استان های مختلف هستند و این مرز امروز به گذرگاه عاشقان سیدالشهدا تبدیل شده است.

- خبرگزاری فارس استان کردستان؛ 1400 و اندی سال از آن روز تلخ می گذرد اما کام مردمان زمین از رنجی که بر اهل بیت و یارانش گذشت هنوز تلخ است، ننگ آنچه بر فرزند پیامبر روا داشته شد تا ابد بر پیشانی سپاه ظلم باقی می ماند.

راهی که حسین(ع) در آن گام نهاد مسیری است که نقطه پایانش بهشت است باید همیشه رهروانی داشته باشد رهروانی که عشق به حسین(ع) را در تک تک سلول هایشان جاری کرده باشند.

اربعین حسینی حدیث و آینه تمام قد عشق به حسین است، گام نهادن در مسیر که نقطه پایانی آن کرب بلایی است که در آن عشق عاشقانه هفتاد و دو بار به خاک می افتد و دوباره همچون ققنوسی تازه نفس، از شعله های خویش برمی خیزد و در آغوش پروردگار خویش، سرفراز و مسرور، لبخند می زند و خود را در خلد برین از سر می گیرد.

اربعین حکایت غریبی است که ریشه در تاریخ مردمان ایران زمین و مسلمانان جهان دارد فرقی نمی کند شیعه باشی یا سنی، همه و همه با عشقی ریشه دار آمده اند، عاشقانی که هر سال تازه تر از سال قبل با حضور پرشور عاشقان مکتب ابا عبدالله الحسین رخ می نمایاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باشماق مریوان، گذرگاه عاشقان سیدالشهدا

باشماق مریوان، گذرگاه عاشقان سیدالشهدا