مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:002023-09-18ورزشي

پیوند کبد مادر عراقی به دخترش در مشهد با موفقیت انجام شد


 رییس بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: تیم پیوند کبد بیمارستان منتصریه مشهد طی روزهای اخیر، عمل پیوند کبد از یک مادر عراقی به دختر 9ساله اش که مدت ها از نارسایی کبد رنج می برد را با موفقیت به انجام رساندند.

- ایسنا/خراسان رضوی  رییس بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: تیم پیوند کبد بیمارستان منتصریه مشهد طی روزهای اخیر، عمل پیوند کبد از یک مادر عراقی به دختر 9ساله اش که مدت ها از نارسایی کبد رنج می برد را با موفقیت به انجام رساندند.

دکتر محسن علی اکبریان اعلام کرد: در این عمل 40 درصد کبد مادر برداشته و با موفقیت به دختر 9ساله اش پیوند شد و حال گیرنده و اهداکننده خوب است و در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت های بعد از عمل هستند.

وی با اشاره به قابلیت بازسازی کبد در اهداکننده و گیرنده افزود: اگر چنانچه در عمل اهدای عضو تا 75 درصد کبد سالم برداشته شود، این عضو پس از مدتی بازسازی می شود و از نظر حجمی و اندازه به حالت نزدیک به قبل و طبیعی خودش برمی گردد و در این عمل انتظار می رود کبد مادر نیز ظرف 6 هفته به اندازه اولیه بازگردد.

رییس تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پیوند کبد از سال 1392 در مشهد انجام می شود و تا کنون 582 مورد پیوند کبد در این بیمارستان انجام شده و از لحاظ تکنیکی انواع پیوندی که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند کبد مادر عراقی به دخترش در مشهد با موفقیت انجام شد

پیوند کبد مادر عراقی به دخترش در مشهد با موفقیت انجام شد